Γιατί Χρειάζομαι Σύμβουλο Επιχειρήσεων;



Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια;
Στην σημερινή δύσκολη οικονομική περίοδο, περισσότερο από ποτέ,  η ανταπόκριση στην αγορά παρουσιάζει όλο και περισσότερες απαιτήσεις με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να υποχρεούνται να προσαρμοστούν ανάλογα για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον όλο και περισσότερο δυναμωμένο ανταγωνισμό.
Καθημερινά έχουν να λύσουν άμεσα, προβλήματα όπως αυτά της επικοινωνίας, του marketing, των πωλήσεων, της διοίκησης, της οργάνωσης των οικονομικών, του risk management και της εξυπηρέτησης πελατών καθώς και άλλων αρκετών.
 Η λύση ή όχι του προβλήματος και πολύ περισσότερο η χρονική στιγμή της λύσης αποτελεί και το μέτρο της επιχειρηματικής επιτυχίας της επιχείρησης γεγονός που δεν επιτρέπει πειράματα και προσμονές συμπτώσεων και συγκυριών σε ότι αφορά την επιλογή της και τον τρόπο μετάβασης σε αυτή.  

 Τα προβλήματα παρουσιάζονται σε διάφορες κλίμακες και επίπεδα. Για παράδειγμα μπορεί να έχετε πολύ καλούς πωλητές, αλλά να σας λείπει ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα πωλήσεων ή ακόμη μπορεί να έχετε πολλούς και καλούς πελάτες, αλλά να μην τους αποδίδετε ποιοτική εξυπηρέτηση με αποτέλεσμα να υπάρχουν παράπονα.
Επίσης, μπορεί να διαθέτετε θαυμάσια προϊόντα και αντιπροσωπίες αλλά να μην έχετε κατακτήσει την αγορά γιατί σας λείπει ένα ευέλικτο πρόγραμμα marketing. Γιατί να το ανέχεστε αυτό και να μην στρέψετε το βλέμμα σας σε κάποιον που γνωρίζει ώστε να σας δώσει λύσεις, δηλαδή στους ειδικούς συμβούλους.
Πότε χρειάζεστε τον σύμβουλο;
α. Τον χρειάζεστε όταν διαπιστώσετε και εσείς όπως πολλοί άλλοι, πως η δουλειά σας είναι να βρίσκετε επαγγελματίες που να ξέρουν περισσότερα από τους ανθρώπους που διαθέτετε. Μια συνταγή που έχει βγάλει από το σημερινό ανασφαλές χρηματοοικονομικό αδιέξοδο  πολλές μικρομεσαίες και ατομικές  επιχειρήσεις .
β. Τον χρειάζεστε για την λύση ενός επιχειρηματικού  προβλήματος στο οποίο δεν φτάνουν οι γνώσεις, εμπειρία και ικανότητες των στελεχών σας. Αν μάλιστα η λύση στο πρόβλημα αυτό, δεν μπορεί να περιμένει , τότε χρειάζεστε τον σύμβουλο άμεσα.  

γ. Τον χρειάζεστε όταν δεν έχετε χρόνο εσείς και τα στελέχη σας να ολοκληρώσετε ένα project, σε επίπεδο σχεδιασμού ή υλοποίησης. Η γρήγορη διοχέτευση στην αγορά ενός προϊόντος, η δημιουργία ενός έκτακτου business plan, η δημιουργία ενός ξεχωριστού τμήματος πωλήσεων για την γρήγορη κρούση της αγοράς, ο προσδιορισμός διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών για μια νέα υπηρεσία ή διαδικασία που υιοθετεί η εταιρεία, είναι μερικά παραδείγματα. Πρέπει να γνωρίζετε πολύ καλά, πως το λεγόμενο "timing" είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία κάθε κίνησης.  
       
δ. Τέλος, ο πλέον σημαντικός λόγος που χρειάζεστε έναν σύμβουλο είναι για να επηρεαστείτε θετικά στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής σκέψης και φαντασίας σε ότι αφορά τη δημιουργία μελλοντικών σχεδίων ανάπτυξης της εταιρείας σας.
Σε ποια θέματα μπορείτε να αξιοποιήσετε τον σύμβουλο.

Είναι μεγάλο το εύρος των θεμάτων για τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε τις γνώσεις, την εμπειρία και τις ικανότητες ενός συμβούλου επιχειρήσεων.  Δείτε παρακάτω πολύ συνοπτικά μερικά από αυτά:
1. Επιχειρηματική πολιτική (διατύπωση στρατηγικής, δημιουργία εικόνας, εταιρικό κλίμα, συστήματα εσωτερικής επικοινωνίας, οργανογράμματα,  κλπ.)
2. Οικονομικά (οικονομική διαχείριση, μακροχρόνια επενδυτικά σχέδια, δημιουργία δεικτών, συστήματα ελέγχου, δημιουργία και έλεγχος κονδυλίων ανά τμήμα, κλπ).  
3. Διοίκηση (οργάνωση τμημάτων, συστήματα επικοινωνιών μεταξύ τμημάτων, διαδικασίες αύξησης παραγωγικότητας, σχεδιασμός φορμών αναφορών και ελέγχου, κλπ.)  
4. Πωλήσεις και Marketing ( οργάνωση τμημάτων πωλήσεων, δημιουργία προγραμμάτων πωλήσεων και marketing, διοίκηση πωλήσεων, προγράμματα επικοινωνίας με την αγορά, προγράμματα προώθησης, διαφήμιση, υλικά πωλήσεων, ανάπτυξη δικτύου μεταπωλητών, διαδικασίες λιανικής πώλησης, κλπ.)  
5. Αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού (σχεδιασμός, επάνδρωσης τμημάτων, αξιολόγηση θέσεων εργασίας, συστήματα αμοιβών, έρευνα και πρόσληψη στελεχών, περιγραφές θέσεων εργασίας, κλπ.)  
6. Εκπαίδευση προσωπικού (προσδιορισμός εκπαιδευτικών αναγκών, δημιουργία εκπαιδευτικών ομάδων, δημιουργία προγραμμάτων εκπαίδευσης, εισηγήσεις, αξιολογήσεις  κλπ.)
7. Risk Management (Ανάλυση κινδύνων, Εκτίμηση-αξιολόγηση κινδύνων, Πρόληψη κινδύνων-Ασφάλεια, Εκχώρηση-Ασφάλιση κινδύνων, Διακανονισμός ζημιών κλπ.)
http://orfanidisgroup.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου